About La Lhoux

My photo
Warszawa, Poland
Trochę na poważnie, trochę żartem o życiu, podróżach, modzie, miejscach, do których warto zajrzeć, postaciach , które sprawiają, że świat jest bardziej kolorowy, o książkach , o marzeniach, o tęsknotach i o moich internetowych znajdach...

Viva España !

28.03.2012

Do tej pory Hiszpanii tak naprawdę w moim życiu nie było.
12 lat temu odwiedziłam Majorkę : byłam w Palmie, wdrapałam się na Cap de Formentor, dojechałam jakoś do Valldemossy, chociaż zamiast oglądać muzeum Chopina opychałam się na lokalnym ryneczku lodami, a resztę moich wakacji  przeznaczyłam na OPALANIE . Do Polski przywiozłam wspomnienia rozkrzyczanych Niemców ( wycieczka została wykupiona w niemieckim biurze podróży ) i nieustających kłótni znajomych, z którymi dzieliłam apartament. Krótko, zwięzle i ..nie bardzo na temat:)
Pózniej Hiszpania dla mnie istnieć w zasadzie przestała. Mam wprawdzie hiszpańską przyjaciółkę, ale państwo jako cel wakacyjnej podróży zupełnie  mnie nie interesowało. Dlaczego? Zupełnie nie potrafię na to pytanie odpowiedzieć....
W tak zwanym międzyczasie obejrzałam setki programów o Hiszpanii, no bo wiedzy nigdy nie za wiele, ale żaden z nich mnie do niej nie przekonał: nie udało się to Rick`owi Stein, nie udało się to Jamie Oliver`owi, nie udało się Paul`owi Merton`owi ani Gordon`owi Ramsey`owi, ale, dwa tygodnie temu, wszystko się zmieniło dzięki, hmmm, Gwynnie :


W 2008 roku amerykańska stacja telewizyjna PBS wyprodukowała program kulinarno-podróżniczy `Spain...on the road again`.
W projekcie wzięły udział następujące osoby: Gwyneth Paltrow, Mario Batali- chef, Mark Bittman-krytyk kulinarny New York Times`a i hiszpańska aktorka Claudia Bassols.
W sumie powstało 13 odcinków, a każdy z nich zabiera nas w inny region Hiszpanii,  i w cudownie interesujący sposób prezentuje miejsca, tradycje i regionalną kuchnię.
Obejrzałam i się w Hiszpanii zakochałam! Do tego stopnia, że Hubby....
Ale wracając do meritum...
Razem z programem powstał także blog :http://www.spainontheroadagain.com/page/4/, który jest na bieżąco uaktualniany i jest skarbnicą wiedzy dla wszystkich, którzy czegoś  o Hiszpanii chcą się dowiedzieć lub podróż do tego kraju właśnie planują, a także dla tych, którzy chcą wypróbować przepisy na lokalne potrawy. Można tam również obejrzeć fragmenty serii. Gwyneth Paltrow mówiąca płynnie po hiszpańsku i jedząca więcej ode mnie ( myslałam, że to niemożliwe )- niezapomniany widok.
A jeśli  ktoś by  zechciał obejrzeć wszystkie odcinki , to bardzo proszę, oto link: http://www.ovguide.com/browse_video?ci=85&t=spain+on+the+road+again&tvdb_t_id=84181&order=l , naprawdę warto!

A ja się żegnam jedną z moich ulubionych piosenek, nagraną specjalnie w towarzystwie hiszpańskiej gitary na potrzeby programu:


Nos vemos mas tarde amigos !

No comments:

Post a Comment